نکته چهارم: یک تقویم کاری برای یادآوری زمان‌های مهم برای خودتان درست کنید

وقتی در حال تنظیم برنامه کاریتان در ایام تعطیل هستید، حتماً یادتان باشد که زمان تحویل همه پروژه‌های جاری شما در آن آورده شود. اگه از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار استفاده می‌کنید، می‌توانید آلارم آن را هم فعال کنید تا به موقع شما را با خبر کند.

همه ما انسان هستیم و طبیعیست که گاهی بعضی چیزها را فراموش کنیم، بنابراین باید تاریخ‌های مهم را یک جوری برای خودمان یادآوری کنیم و برنامه‌ریزی درستی برای همه آنها داشته باشیم.

جمع‌بندی

اغلب اوقات، عقب افتادن از زمانبندی پروژه باعث عدم‌ رضایت مشتری می‌شود. به این ترتیب، هم تحویل نهایی پروژه با تأخیر مواجه می‌گردد و درنتیجه آن ممکن است که حق الزحمه پروژه با تاخیر پرداخت شود. شما باید یک رابطه کاری حرفه‌ای با کارفرماهای خودتان داشته باشید و سعی کنید تمام تعهدات شما تا پایان پروژه، به موقع انجام شود، حتی موقع تعطیلات.

اگه شما به عنوان یک فریلنسر به این نکات توجه کافی داشته باشید و در عین حال، انتظارات خودتان و کارفرماهایتان، واقع‌بینانه باشد، مطمئناً از زمانبندی پروژه‌هایتان عقب نمی‌افتید و از کارتان لذت بیشتری می‌برید.