نکته دوم: هر وقت قرار است که به هر دلیلی کار نکنید، این موضوع را با مشتریانتان در میان بگذارید

این کار باعث میشود تا اولاً مشتریانتان از اینکه شما را آنلاین نمی‌بینند نگران نشوند، ثانیاً به آن‌ها این امکان را میدهید که یک برنامه‌ریزی متناسب برای خودشان انجام دهند.

برای فریلنسرهایی هم که به صورت تیمی کار می‌کنند و شروع کار هر کسی به خاتمه کار نفر قبلی بستگی دارد، این نکته باید رعایت گردد و طوری برنامه‌ریزی شود که زمان تحویل کار عقب نیفتد.

نکته سوم: هیچ وقت بیش از ظرفیت خودتان کار نگیرید

باید با خودتان صادق باشید و تعیین کنید که در روزهای تعطیل چقدر می‌توانید کار کنید. مشتریان شما هم باید از ظرفیت کاری شما مطلع باشند و انتظاراتشان متناسب با ظرفیت شما باشد.

اگر شما بخواهید در طول تعطیلات، بیش از ظرفیت خودتان کار کنید، به احتمال زیاد یا از زمانبندیتان عقب می‌افتید یا با فشار زیاد و اعصاب خورد، کارتان را تمام می‌کنید. اگه دیدید در این ارتباط  برایتان مشکلی پیش می آید، آن را با مشتریتان در میان بگذارید و فشار کاری خودتان را کم کنید.

زمانبندی کار خیلی مهم است و اگر بتوانید قبل از هر موردی که در حال رخ دادن است را به اطلاع مشتری برسانید، دیگر در ایام تعطیل کارتان عقب نمی‌افتد.

ادامه دارد...