تمرکز بر روی بازارهایی موسوم به «نیچ مارکت» (niche markets) را بیشتر کنید. نیچ مارکتها، بخشهایی کوچک و ویژه از بازار هستند که بودجه چندانی برای خرج کردن در نظر ندارند و با بودجهای اندک محصولات و خدماتشان را برای بخش خاصی از بازار معرفی میکنند. به عنوان فریلنسر باید بر بخشی خاص از بازار و مشتریان تمرکز داشته باشید.
- از برندسازی شخصی غافل نشوید. شیوه و سبک خاص خودتان را ایجاد کنید و خاص بودنتان را به مشتریان هم منتقل کنید.
- اگر شغلی مشخص در شرکت یا سازمانی دارید، به طور کامل آن را ترک نکنید و اجازه بدهید که کارتان به عنوان فریلنسر رشد کند سپس اقدام به ترک کلی شغل فعلیتان کنید.
- هرگز پروژههایی که از عهدهتان خارج هستند را نپذیرید. این کار باعث میشود تا شأن و اعتبارتان زیر سؤال برود. تبلیغ شما تنها وابسته به موفقیت کار و کیفیت پروژههایی است که ارائه میکنید. پس باید نهایت دقت را در تحویل و تکمیل خواسته مشتری به کار ببندید. برای مبلغی پول، شهرت و اعتبارتان را خدشهدار نکنید و اگر در ابتدای کار هستید هم از همان شروع، با قدرت در پی ساختن برند شخصی خود باشید.