1) یکی از بهترین مزایای فریلنسری این است که شما صاحب کسب و کار هستید. به عنوان مثال کارمندی که در شرکتی کار می­کند نمی تواند از آن مقداری که حقوق می گیرد درآمد بیشتری داشته باشد و نمی تواند خودش را صاحب کسب و کاری بداند.

2) درآمد بیشتر مزیت دیگر فریلنسری است. تصور کنید صاحب شرکتی هستید که در آن باید هزینه اجاره دفتر کار، حقوق کارمندان، هزینه آب و برق و تلفن، هزینه اینترنت و … را پرداخت کنید. می بینید که کلی هزینه های اضافی به شما تحمیل می­شود. در صورتی که اگر شما یک فریلنسر باشید دیگر نیاز به هزینه های اضافی ندارید و به راحتی با کمترین هزینه در منزل خود می توانید درآمد داشته باشید.

3) از دیگر مزیت­های فریلنسری این است که زمان شروع و پایان یک پروژه دست خودتان است. شاید پیش بیاید که روزی احتیاج به استراحت یا تفریح داشته باشید. زمانی که یک فریلنسر باشید به راحتی می توانید چنین امکانی را برای خودتان ایجاد کنید. هر زمانی که مایل باشید می توانید کارتان را شروع کنید و آن را به اتمام برسانید.

زمان، مکان و میزان تلاش شما برای انجام کار می‌تواند در هر دو حالت فرق داشته باشد. معمولاً لازمه کار در شرکت، حضور هر روز شما در مدت زمان مشخص است. مواقعی لازم است که بیشتر از زمان مشخص شده در محل بمانید و کار را تمام کنید، در این صورت وقت کمتری برای خود و خانواده خواهید داشت. در مقابل، یکی از مزایای مهم کار فریلنس این است که مجبور نیستید در زمان و مکان مشخص کار کنید. از هرکجا می‌توانید وظایف خود را انجام دهید، فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید. این مورد برای خیلی از افراد جذاب است زیرا بعضی از آنها شب قدرت خلاقیت بیشتری نسبت به روز دارند. همچنین می‌توانند زمان بیشتری را صرف خانواده خود کنند.